O Kampanii
Policyjne statystyki dotyczące samobójstw wśród dzieci i młodzieży są przerażające. Od kilku lat zajmujemy niechlubne drugie miejsce w Unii Europejskiej pod względem prób samobójczych wśród nastolatków. Do najczęstszych przyczyn targnięcia się na życie wśród dzieci i młodzieży należą: depresja, stany lękowe i hejt.
Kampania „Nie hejtuję-motywuję”, którą zainicjowaliśmy w 2021 roku, jest odpowiedzią na coraz bardziej palący problem hejtu oraz agresji w przestrzeni publicznej, szczególnie w środowiskach młodzieżowych. Za cel stawiamy sobie edukację oraz promowanie pozytywnych postaw – takich jak szacunek, zrozumienie, empatia oraz odpowiedzialność społeczna. Nasze działania koncentrują się na przeciwdziałaniu mowie nienawiści i podnoszeniu świadomości o skutkach hejtu, które potrafią być destrukcyjne zarówno dla osób atakowanych, jak i tych, którzy się tego dopuszczają.
Skuteczna walka z hejtem jest trudna, ale możliwa.
W ramach kampanii organizowane są od maja 2022 roku warsztaty i pogadanki motywacyjne na temat hejtu i poczucia wartości w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. W naszych spotkaniach udział wzięło już prawie 12.000 uczniów z 80 szkół.
Od 3 lat prowadzimy kampanię billboardową w kilku miastach Polski. Do tej pory pojawiło się 16 billboardów na Mazowszu, Podkarpaciu i Dolnym Śląsku.
O hejcie mówimy również podczas ważnych konferencji biznesowych, które organizujemy w ramach projektu (np. „Cyberzagrożenia i hejt w Internecie”) oraz na które jesteśmy zapraszani jako prelegenci lub paneliści.
W ramach projektu stworzyliśmy GRUPĘ WSPARCIA na Facebooku (https://www.facebook.com/groups/709368717631190/) oraz cykl wywiadów LIVE z ekspertami: psychologami, prawnikami, lekarzami.
Ambasadorami kampanii zostało 21 gwiazd: Teresa Rosati, Weronika Rosati, Beata Sadowska, Monika Richardson, Piotr Kupicha, Paweł Rurak-Sokal, Dominika Gawęda, Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Miller, Anna Korcz, Daria Widawska, Anna Maruszeczko, Jacek Rozenek, Krystian Wieczorek, Jasiek Mela, Tomasz Ciachorowski, Marek Kaliszuk, Jacek Santorski, Maja Frykowska, Kinga Zawodnik oraz LUNA.
Patronat honorowy nad kampanią objął Minister Edukacji Narodowej, Minister Sprawiedliwości oraz Marszałek Województwa Pomorskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego i Dolnośląskiego.
O kampanii pisały takie media jak: Onet, Zwierciadło, Wysokie Obcasy, Świat Kobiety, PAP. Artykuły eksperckie pojawiły się w takich tytułach jak: Wprost, Rzeczpospolita, Marketing i Biznes, Manager24.pl.
Organizatorka kampanii gościła w kilkunastu stacjach radiowych (m.in.: Radio Łódź, Radio Warszawa, Radio Plus, Radio Lublin) opowiadając o akcji. Była też gościem programów „Fajka Pokoju” w Polsat Cafe oraz „Pytanie na Śniadanie” w TVP2.
15 października 2024 roku odbyła się premiera najnowszych badań o hejcie przygotowanych na zlecenie naszej kampanii pt. „Hejt w Internecie. Postawy, opinie i różnice w postrzeganiu przez Polki i Polaków”. Raport do pobrania na stronie www.fundacjawzgodziezesoba.pl.